OBCHODNÍ PODMÍNKY

Shrnutí základních práv


1. Nabídka a objednávka zboží

U každého zboží naleznete jeho dostupnost. Pokud zboží momentálně není dostupné, kontaktujeme Vás buď telefonicky nebo pomocí emailu, kdy bude zboží dostupné.

Ceny jsou u zboží uváděny jak bez DPH, tak jako ceny včetně DPH. U zboží si zpravidla můžete vybrat barevné provedení  (upozorňujeme, že zobrazované barvy se mohou lišit podle konkrétního vyladění monitoru) a další doplňky daného zboží.

K výškově stavitelným stolům zn. Hobis MOTION je možno přiobjednat také montáž za cca 10% z ceny zboží s DPH (minimálně však 400Kč) + doprava montážní party – částku Vám upřesníme potvrzujícím emailem a předložíme ke schválení.

 

2. Způsob úhrady zboží

Při objednávání zboží si můžete vybrat hned z několika způsobu zaplacení za zboží:

  • - dobírkou - kurýrní služba Vám doručí zboží na adresu uvedenou v objednávce. Za zboží platíte až při jeho převzetí.
  • - převodem na účet - budete informováni písemně o stavu objednávky a budou Vám poskytnuty všechny potřebné údaje pro převod částky na náš účet . Po připsání částky bude zboží dle jeho dodacích lhůt odesláno na fakturační, resp. doručovací adresu uvedenou v objednávce.
  • - PayPal a platba kartou online - za zboží můžete zaplatit i buď pomocí svého registrovaného PayPal účtu, nebo pokud účet nemáte, budete v systému PayPal vyzváni přímo k zadání údajů o vaší platební kartě (musí se jednat o embossovanou kartu s vystouplými číslicemi, pomocí které je možné platit na internetu). Po připsání částky bude zboží dle jeho dodacích lhůt odesláno na fakturační, resp. doručovací adresu uvedenou v objednávce.
  • - Osobní odběr je možný zatím pouze u stolů značky Hobis MOTION, a to po domluvě v showroomu společnosti OfficePro na adrese Cejl 74, 602 00 Brno.

3. Způsob dodání/odběru

Pro dodání objednaného zboží využíváme v případě menších zásilek přepravní společnost PPL a Českou poštu. V případě objemnějších zásilek, především stolů Hobis MOTION, využíváme přepravní společnosti FOFR. Cena dopravy zahrnuje dopravné a balné.

Výškově stavitelné stoly značky Hobis MOTION a stojany Workfit k Vám dopravíme zdarma!

Jelikož držáky monitorů jsou objednávány od jiného dodavatele, kupujete-li stůl Hobis MOTION nebo stojan Workfit v kombinaci s některým produktem z kategorie Držáky monitorů, budeme Vám účtovat dopravné za doručení držáků monitorů ve výši124 Kč s DPH. Držák vám pak přijde ve zvláštní zásilce a doručení stolu Hobis MOTION nebo stojanu Workfit bude taktéž zvlášť a bez účtované dopravy. V budoucnu se budeme snažit tuto logistickou nedokonalost zlepšit, nyní děkujeme za pochopení!


4. Termín dodání

Termín dodání činí zpravidla 10 pracovních dnů, jinak v termínu uvedeném v detailním zobrazení eshopu, popř. v námi upřesněném termínu. Výškově stavitelné stoly značky Hobis MOTION jsou vyráběné na zakázku a zadávány do výroby vždy v pondělí, od toho se také odvíjí naše dodací lhůty. Produkty řady Workfit jsou objednávány a dováženy ze zahraničních skladů, proto u nich uvádíme delší dodací lhůty.

Jakmile máme informaci o předpokládaném termínu dodání zboží, budeme Vás neprodleně informovat emailem nebo telefonicky. 

Dodáním zboží je myšleno dovoz a vynesení zboží za první uzamykatelné dveře. 

 

5. Navrácení zboží, reklamace, záruka

Zboží máte právo vrátit do 14 dnů od jeho převzetí bez udání důvodu a bez jakékoliv sankce, ale to jen v případě, kdy jste si nemohli zboží prohlédnout při jeho osobním odběru, pokud se nejedná o zboží zhotovené Vám na míru, či takové, které již nese známky používání. Zboží nezasílejte na dobírku, takové zásilky nebudou vyzvednuty.

V případě, že nejste spotřebitel, tedy zboží nakupujete v rámci své obchodní či podnikatelské činnosti (o čemž rozhoduje uvedení IČ na nákupním dokladu), právo na odstoupení bez udání důvodu ve lhůtě 14 dní od data převzetí Vám nevzniká, neboť zákon tuto možnost neuvádí. Podmínky odstoupení od smlouvy pro firmy a podnikatele jsou dále uvedeny v bodě 3.2. těchto obchodních podmínek.

Standardní délka záruční doby činí 24 měsíců, ledaže zákon stanoví pro určité druhy zboží jinou délku záruční doby. Výjimkou je výškově stavitelný stůl Hobis MOTION a stojany řady Workfit, na které poskytujeme záruku 5 let. Doba trvání záruky je zpravidla uvedená v záručním listě (doklad o koupi).

E-shop Ergio.cz se snaží svým zákazníkům maximálně vycházet vstříc a v případě vrácení zboží nebo reklamace se Vám budeme snažit vyhovět k Vaší maximální spokojenosti.

 

Všeobecné obchodní podmínky internetového obchodu Ergio.cz

(platné a účinné od 1.1.2013)

 

1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ

1.1. Internetový obchod Ergio.cz (dále jen "internetový obchod")

1.1.1. Internetový obchod je provozován podnikatelským subjektem

Ing. Olga Mecerová
se sídlem Kamínky 308/28, 634 00 Brno
IČ: 87975271
DIČ: CZ8852216142

1.1.2. Kontaktní údaje Provozovatele:

Ergio.cz

Ing. Olga Mecerová
Kamínky 308/28
634 00 Brno 

Mobil: 723 174 813

1.1.3. Kupujícím je spotřebitel, nebo podnikatel.

1.1.4. Spotřebitelem je fyzická osoba, která při uzavírání a plnění kupní smlouvy s prodávajícím nejedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání.

1.1.5. Právní vztahy prodávajícího se spotřebitelem výslovně neupravené těmito VOP se řídí příslušnými ustanoveními zák. č. 40/1964 Sb., občanský zákoník a zák. č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, oba v platném a účinném znění, jakož i předpisy souvisejícími.

1.1.6. Kupující, který není spotřebitel – je osoba, zpravidla podnikatel, který podniká na základě živnostenského listu, nebo právnická osoba zapsaná v obchodním rejstříku, či osoba, která podniká v rámci samostatného výkonu povolání, tyto subjekty jednají při uzavírání a plnění smlouvy v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti. Právní vztahy prodávajícího s osobou, která není spotřebitelem neupravené obchodními podmínkami, se řídí obchodním zákoníkem (č.513/1991 Sb.) v platném a účinném znění, jakož i předpisy souvisejícími.

1.1.7. Internetový obchod je určen k nabídce ergonomických produktů a doplňků, umožňujících zejména zdravou práci na počítači; součástí internetového obchodu je sekce se vzdělávacími tématickými články.

 

1.2. Všeobecné obchodní podmínky

1.2.1. Tyto Všeobecné obchodní podmínky (dále jen "Obchodní podmínky") jsou nedílnou součástí kupní smlouvy uzavřené mezi Provozovatelem a kupujícím, upravují vzájemná práva a povinnosti smluvních stran z kupní smlouvy.  
1.2.2. Pokud není v kupní smlouvě nebo v jejích přílohách výslovně uvedeno odchylné ujednání nebo platnost některých ustanovení těchto Obchodních podmínek není kupní smlouvou nebo jiným výslovným ujednáním mezi Provozovatelem a kupujícím vyloučena nebo jinak modifikována, platí v ostatním pro vzájemné vztahy smluvních stran tyto Obchodní podmínky.

 

1.3. Definice a výklad pojmů

1.3.1. Kupní smlouva - kupní smlouva uzavřená v elektronické podobě mezi Provozovatelem jako prodávajícím a kupujícím;

1.3.2. Obchodní podmínky - všeobecné obchodní podmínky internetového obchodu, tvoří nedílnou součást kupní smlouvy;

1.3.3. Internetový obchod - on-line systém provozovaný na internetu, který umožňuje uzavírat kupní smlouvy mezi Provozovatelem a kupujícím za použití komunikace na dálku, tzv. distančně;

1.3.4. Zboží - movité věci popř. software prodávaný prostřednictvím internetového obchodu;

 

2. NABÍDKA ZBOŽÍ, OBJEDNÁVKA , UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY

2.1. Nabídka zboží

2.1.1. Nabídka zboží je uvedena na stránkách internetového obchodu, přičemž Provozovatel nezaručuje okamžitou dostupnost uvedeného zboží. Není-li zboží okamžitě dostupné, uvádí dodací lhůtu provozovatel kupujícímu v detailním zobrazení konkrétního zboží; pokud ani v této době není zboží dodané, kupující má v takovém případě právo stornovat svou objednávku (odstoupit od kupní smlouvy).

2.1.2. Po kliknutí na zboží uvedené v internetovém obchodě se zobrazí jeho popis, přesná cena bez a včetně DPH a zpravidla též několik jeho fotografií, možnosti výběru barevného provedení (upozorňujeme Vás, že zobrazované barvy se mohou lišit podle konkrétního vyladění monitoru) a možnosti výběru dalších doplňků daného zboží.

 

2.2. Objednávka zboží

2.2.1. V případě zájmu o nabízené zboží je kupující prostřednictvím kliknutí uloží do virtuálního nákupního košíku. Kupující má možnost před odesláním objednávky zjišťovat a odstraňovat chyby vzniklé při zadávání dat v objednávce, zejména má možnost jednotlivé položky z virtuálního košíku odstraňovat a kontrolovat a měnit údaje uvedené v objednávce, především množství a druh zboží a kontaktní údaje.

2.2.2. Před odesláním objednávky se kupujícímu zobrazí vždy všechno zboží uložené v nákupním košíku, cena tohoto zboží, množství jednotlivých položek (kusů), součet ceny všeho zboží uloženého v nákupním košíku a náklady na dopravu objednávaného zboží; ceny zboží se zobrazují jednak jako ceny bez DPH a jednak jako ceny včetně DPH. Lze také uvedením v poznámce objednávky přiobjednat montáž za 10% z ceny zboží s DPH (minimálně však 400,- Kč), což bude vždy upřesněno následným e-mailem.

2.2.3. Odeslání objednávky kliknutím na tlačítko "Potvrdit objednávku" se považuje za uzavření kupní smlouvy a zároveň odsouhlasení těchto obchodních podmínek. K uzavření kupní smlouvy dochází již odesláním objednávky zákazníkem.

 

2.3. Potvrzení objednávky a vznik kupní smlouvy

2.3.1. Provozovatel je povinen neprodleně potvrdit přijetí objednávky; přijetí objednávky je potvrzeno automaticky prostřednictvím e-mailové zprávy odeslané ze serveru Provozovatele.

2.3.2. Potvrzení objednávky Provozovatelem je přijetím návrhu kupujícího na uzavření kupní smlouvy, která je uzavřena okamžikem, kdy je kupujícímu doručeno potvrzení objednávky na jím zaslanou emailovou adresu. Pokud kupující zadal chybné kontaktní údaje, v důsledku čehož mu potvrzení objednávky nemůže být doručeno, je Provozovatel oprávněn objednávku stornovat.

 

2.4. Práva a povinnosti z kupní smlouvy, platební podmínky

2.4.1. Provozovatel je povinen dodat kupujícímu objednané zboží za sjednanou cenu a kupující je povinen kupní cenu uhradit.

2.4.2. Způsob úhrady kupní ceny a s tím související způsob dodání     

  • - dobírkou - kurýrní služba Vám doručí zboží na adresu uvedenou v objednávce. Za zboží platíte až při jeho převzetí
  • - převodem na účet - budete informováni písemně o stavu objednávky a budou Vám poskytnuty všechny potřebné údaje pro převod částky na náš účet . Po připsání částky bude zboží dle jeho dodacích lhůt odesláno na fakturační, resp. doručovací adresu uvedenou v objednávce.
  • - PayPal a platba kartou online - za zboží můžete zaplatit i buď pomocí svého registrovaného PayPal účtu, nebo pokud účet nemáte, budete v systému PayPal vyzváni přímo k zadání údajů o vaší platební kartě (musí se jednat o embossovanou kartu s vystouplými číslicemi, pomocí které je možné platit na internetu). Po připsání částky bude zboží dle jeho dodacích lhůt odesláno na fakturační, resp. doručovací adresu uvedenou v objednávce.
  • Osobní odběr je možný zatím pouze u stolů značky Hobis MOTION, a to po domluvě v showroomu společnosti OfficePro na adrese Cejl 74, 602 00 Brno.

 

2.5. Osobní odběr

2.5.1. Uvede-li kupující v objednávce, že má zájem o osobní odběr stolů značky Hobis MOTION, je kupní smlouva uzavřena odesláním objednávky v internetovém nákupním košíku.

2.5.2. Provozovatel doručí kupujícímu na jím zadanou e-mailovou adresu zprávu, jakmile bude objednané zboží k vyzvednutí v showroomu společnosti OfficePro na adrese Cejl 74, 602 00 Brno. Ve zprávě sdělí kupujícímu též provozní dobu, lhůtu k převzetí zboží a případné další údaje. Uvedené skutečnosti může sdělit též telefonicky.

 

3. ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY

3.1. Odstoupení od kupní smlouvy kupujícím - spotřebitelem

Odstoupení od kupní smlouvy kupujícím - spotřebitelem

O odstoupení od kupní smlouvy musí být vždy druhá strana informována a to dopisem nebo e-mailem. 

3.1.1. Kupující - spotřebitel má právo od kupní smlouvy odstoupit bez  uvedení důvodu a bez jakékoliv sankce pouze do 14 dnů od převzetí zboží, ale to jen v případě, že si nemohl zboží prohlédnout při jeho osobním odběru. Toto vrácení není možné jedná-li se o zboží vyrobené "na jeho zakázku", čímž je myšleno např. vyrobení bílé desky pro výškově stavitelný stůl Hobis MOTION (nejedná se tedy o standardně uváděné kombinace na detailu produktu) apod. V případě vrácení je pak povinen zboží dovézt nebo zaslat v bezvadném stavu s veškerým příslušenstvím a s kompletními doklady (doklad o koupi, návod, záruční list, pokud byl přiložen) a v původním obalu na vlastní náklady do sídla prodávajícího, nebo na jiné místo dle vzájemné dohody.

3.1.2. Odstoupení musí být provedeno písemně prostřednictvím e-mailu,  v odstoupení kupující uvede mj. číslo objednávky (uvedené v potvrzení  přijetí objednávky) a datum nákupu, popř. číslo faktury.

3.1.3. Kupující však není oprávněn od kupní smlouvy odstoupit, pokud: 

  • - byl-li původní (originální) obal zboží poškozen nebo zničen (nevztahuje se na ochranné folie); 
  • - bylo-li zboží po jeho dodání kupujícímu opakovaně používáno;     
  • - bylo-li zboží bylo poškozeno při přepravě nebo poškozeno kupujícím;
  • - jednalo-li se o zboží vyrobené atypem nebo na zakázku výběrem konkrétní barvy nebo rozměru;     
  • - nevrátí-li zboží kompletní (včetně příslušenství, záručního listu, návodu apod.);
  • - pokud to neumožňují hygienické předpisy výrobce daného zboží;
  • - nepřiloží-li ke zboží originální doklad o koupi.

3.1.4. Odstoupí-li kupující oprávněně, je Provozovatel povinen vrátit kupní cenu (finanční částku uhrazenou kupujícím za zboží) kupujícímu bezhotovostně připsáním na účet, a to nejpozději do 10 pracovních dnů po doručení navráceného zboží. Dále bude částka vrácená jako  kupní cena snížena o prokazatelné náklady provozovatele související se skladovacími pracemi, administrativní a mzdové náklady anebo dopravné za zaslání zboží od kupujícího prodejci, jeho opětovné balení a případné další náklady bezprostředně související s možností opětovného prodeje vráceného zboží. 

Dojde-li ke zrušení smlouvy odstoupením z výše uvedených důvodů méně, než pět pracovních dní před dodáním zboží kupujícímu, nebo až v den osobního odběru, vzniká  provozovateli e-Shopu právo požadovat zaplacení paušálního STORNO POPLATKU (jde o paušál kompenzující náklady na skladné, práce i administrativu) ve výši 800,00 Kč dle § 1830 občanského zákoníku + náklady na dopravu zboží zpět provozovateli.

3.1.5. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy v rozporu s čl. 3.1.3. Obchodních podmínek, popř. zašle-li zboží neoprávněně zpět Provozovateli, oznámí mu Provozovatel, že platnost odstoupení neuznal a zašle zboží zpět na náklady kupujícího, popř. je uskladní na náklady kupujícího; pro tento případ se použijí přiměřeně ustanovení § 516 a  násl. obchodního zákoníku o smlouvě o uložení věci.

3.1.6. Zboží je nutno vracet osobně na adrese Provozovatele popř. zasláním poštou jako běžnou zásilku, případně se obě strany mohou domluvit na jiném způsobu vrácení zboží. Zboží nelze vracet jeho zasláním na dobírku, takové zásilky nejsou Provozovatelem vyzvedávány.

 

3.2. Odstoupení od kupní smlouvy kupujícím - firmou / podnikatelem

3.2.1. Za podnikatele se pro účely těchto Obchodních podmínek považují osoby uvedené v ust. § 261 odst. 1 a 2 obchodního zákoníku.

3.2.2. Kupující - podnikatel je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy pro její podstatné porušení Provozovatelem, zejména bude-li Provozovatel v prodlení s dodáním zboží delším 30 dnů nad rámec dodací lhůty, uváděné na detailu konkrétního zboží v e-shopu.

3.2.3. Odstoupení musí být provedeno písemně prostřednictvím e-mailu, v odstoupení kupující uvede číslo objednávky (uvedené v potvrzení přijetí objednávky) a datum nákupu.

3.2.4. V případě platného odstoupení od kupní smlouvy je Provozovatel povinen vrátit kupujícímu kupní cenu; STORNO POPLATEK dle čl. 3.1.4. a 3.1.6. se použije přiměřeně k rozsahu zakázky.

3. 3. Odstoupení od kupní smlouvy Provozovatelem

3.3.1. Provozovatel dbá na dobrou orientaci v oblasti trhu s prodávaným sortimentem, přesto může výjimečně dojít k situacím, kdy nebude schopen objednané zboží dodat za podmínek sjednaných v kupní smlouvě. Provozovatel si proto vyhrazuje právo odstoupit od kupní smlouvy v případech, kdy se objednané zboží již neprodává nebo nedodává.

3.3.2. Provozovatel i kupující mají právo odstoupit od kupní smlouvy též tehdy, § došlo-li k výrazným změnám cen dodavatele objednaného zboží, § došlo-li k výrazným změnám cen přepravy zboží, a kupující neakceptoval příslušnou změnu kupní smlouvy, tj. zvýšení ceny zboží či zvýšení nákladů na přepravu.

3.3.3. Nastane-li situace popsaná shora v tomto čl. 3.3. Obchodních podmínek, je Provozovatel povinen neprodleně informovat kupujícího o nemožnosti dodávky zboží, popř. navrhnout kupujícímu změnu ceny zboží nebo nákladů na přepravu. Pokud již kupující uhradil část nebo celou kupní cenu, je prodávající povinen převést tuto částku kupujícímu na jeho účet a to v nekratším možném termínu, nejpozději však do 10 pracovních dní.

3.3.4. Ustanovení čl. 3.3. se použije bez ohledu na to, je-li kupující spotřebitelem nebo nikoliv.

 

4. DODÁVKA ZBOŽÍ

4.1. Termín dodání

4.1.1. Termín dodání činí zpravidla 10 pracovních dnů ode dne uzavření kupní smlouvy, jinak v termínu uvedeném u zboží v detailním zobrazení eshopu, popř. upřesněném individuálně s provozovatelem e-shopu, který za tímto účelem kupujícího kontaktuje.

4.1.2. V případě osobního odběru platí ustanovení čl. 2.5. Obchodních podmínek.

 

4.2. Způsob dodání a náklady přepravy

4.2.1. Způsob a místo dodání zboží je určeno kupujícím v objednávce

4.2.2. Provozovatel splní povinnost dodat zboží jeho odesláním v případě, že  mělo být zasláno poštou či spedicí, popř. jeho předáním v případě, že  byl sjednán osobní odběr kupujícím.

4.2.3. Kupujícímu jsou účtovány náklady v závislosti na jím zvoleném způsobu dodání zboží, a to dle aktuálního ceníku uvedeného přímo v nákupním košíku internetového obchodu. Dodáním zboží je myšleno dovoz a vynesení zboží za první uzamykatelné dveře v termínech určených dodavatelem.

 

4.3. Přechod nebezpečí škody na zboží

4.3.1. Nebezpečí škody na zboží a jeho nahodilé zkázy či zhoršení zboží přechází na kupujícího okamžikem, kdy provozovatel předal zboží dopravci. O odeslání zásilky e-Shop informuje zákazníka e-mailem v den odeslání.

 

4.4. Prohlídka zboží kupujícím

4.4.1. Kupující je povinen prohlédnout zboží bez zbytečného odkladu po jeho převzetí a případné vady reklamovat u provozovatele neprodleně po jejich zjištění. Musí však splnít základní podmínku prohlídky zboží při převzetí od dopravce a zápisu všech závad do přepravního (předávacího) listu před jeho podepsáním.

4.4.2. Ustanovení čl. 4. se použije bez ohledu na to, je-li kupující spotřebitelem nebo nikoliv.

 

5. ZÁRUKA ZA JAKOST, REKLAMACE

5.1. Záruční podmínky pro kupující - spotřebitele

5.1.1. Záruční doba činí 24 měsíců, ledaže zákon stanoví pro určité druhy zboží jinou délku záruční doby. Výjimkou je výškově stavitelný stůl Hobis MOTION a stojany řady Workfit, na které poskytujeme záruku 5 let. Záruční doba začíná běžet od převzetí zboží kupujícím. Doba trvání záruky je zpravidla uvedena v záručním listě; není-li ke zboží vydán záruční list, uplatňuje kupující práva z vad na základě dokladu o koupi zboží (faktury) vydaného provozovatelem.

5.1.2. Provozovatel není povinen vydávat samostatné záruční listy - postačuje, dodá-li kupujícímu doklad o koupi zboží (fakturu).

5.1.3. Záruka zaniká:      

  • - uplynutím záruční doby,     
  • - porušením ochranných pečetí a nálepek, pokud na zboží jsou,     
  • - neodbornou instalací nebo jiným uvedením do provozu, zacházením, obsluhou, manipulací nebo zanedbáním péče o zboží uvedené v dokumentaci, ledaže by pokyny v návodu k montáži a užívání byly nesprávné.

5.1.4. Záruka se nevztahuje:

  • - na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním,
  • - na vady vzniklé nevhodným používáním zboží, vedlo-li k jeho poškození,
  • - na vady vzniklé nedodržením pokynů uvedených výrobcem či dodavatelem v dokumentaci ke zboží,
  • - na vady vzniklé v důsledku poškození zboží živly (např. zásah blesku, povodně) nebo v důsledku přepětí v síti.

5.1.5. U věcí prodávaných za nižší cenu se záruka nevztahuje na vady, pro které byla nižší cena sjednána.

5.1.6. Kupující bere na vědomí, že fotografie uvedené u zboží mohou v některých případech zkreslovat velikost či barvu zboží, což nepředstavuje vadu zboží. V případě nepřesných údajů uvedených u zakoupeného zboží na internetových stránkách Provozovatele, které se liší podstatným způsobem od skutečných vlastností zboží, se přiměřeně použijí ustanovení o shodě s kupní smlouvou dle občanského zákoníku.

 

5.2. Záruka za jakost pro kupující - podnikatele

5.2.1. Provozovatel poskytuje kupujícímu - podnikateli záruku za jakost ve stejné délce, v jaké ji poskytuje výrobce nebo distributor zboží; záruka začíná běžet ode dne uvedeném výrobcem popř. dostributorem. Není-li ke zboží vydán záruční list, uplatňuje kupující práva z vad na základě dokladu o koupi (faktury) vydaného Provozovatelem.

5.2.2. Na dotaz kupujícího sdělí délku záruční doby Provozovatel ještě před objednávkou zboží.

5.2.3. Ustanovení čl. 5.1.3 a 5.1.4 Obchodních podmínek o rozsahu a zániku záruky se použijí přiměřeně. Další výluky či omezení záruky jsou možné pouze tehdy, uvádí-li je výrobce či distributor zboží ve svých záručních podmínkách.

5.3. Reklamace

5.3.1. Místem uplatnění reklamace je autorizované servisní středisko výrobce (zpravidla uvedené v záručním listě), popř. provozovna Provozovatele uvedená v čl. 1.1.1 Obchodních podmínek. Není-li ke zboží vydán samostatný záruční list, je místem uplatnění reklamace vždy provozovna Provozovatele.

5.3.2. Kupující reklamuje (uplatňuje svůj nárok z odpovědnosti za vady) buď osobně předáním zboží v místě uplatnění reklamace (čl. 5.3.1) nebo zasláním zboží do místa plnění spolu s uvedením čísla objednávky, přesným písemným popisem vady a doklady o koupi zboží (faktura), popř. též záručním listem. Nedodá-li kupující kompletní dokumentaci popř. popis vady, nepočíná běh lhůty k odstranění vady.

5.3.3. Kupující - spotřebitel má právo na vyřízení reklamace ve lhůtě dle právních předpisů - nejdéle však 4 týdny od písemného ohlášení či vyplnění a odeslání elektronického reklamačního formuláře.

5.3.4. Autorizovaný servis popř. Provozovatel jsou povinni dodat kupujícímu - spotřebiteli spolu se zbožím potvrzení o tom, kdy a jaké právo bylo v rámci reklamace uplatněno, jakož i o provedení opravy a o době jejího trvání. Kupující je povinen uchovat si potvrzení pro případ případných dalších reklamací.

5.3.5. V případě zjištění neodstranitelné vady bude zboží vyměněno, ledaže by si kupující - spotřebitel při reklamaci vymínil, že chce v takovém případě od kupní smlouvy odstoupit. K tomuto úkonu je třeba vždy písemné doporučení a posouzení autorizovaného servisu.

5.3.6. Kupující - podnikatel má v případě zjištění neodstranitelné vady zboží právo na jeho výměnu.

5.3.7. V případě neoprávněné reklamace (závada vznikla špatným použitím nebo chybnou manipulací apod.), vzniká autorizovanému servisu popř. Provozovateli nárok na náklady vzniklé zejména v souvislosti s lokalizací vady, dohledáním potřebných údajů, testováním a přepravou neoprávněně reklamovaného zboží. Kupující je povinen tyto náklady na výzvu Provozovatele uhradit bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 14 dnů od ukončení reklamačního řízení. Nebudou-li takto vzniklé náklady uhrazeny, má autorizovaný servis popř. Provozovatel právo na zadržení neoprávněně reklamovaného zboží k zajištění této pohledávky ve smyslu § 175 občanského zákoníku.

5.3.8. Autorizovaný servis popř. Provozovatel po řádném vyřízení reklamace vyzvou kupujícího k převzetí opraveného zboží.

5.3.9. V případě, že u dodaného zboží chybí příslušenství či dokumentace, má kupující nárok na jejich dodatečné zaslání; Provozovatel je povinen dodat chybějící příslušenství či zboží v přiměřené lhůtě (nejpozději do 30 dnů), jinak je kupující oprávněn od kupní smlouvy odstoupit. Chybějící záruční list však nemusí představovat neúplnou dodávku (viz. čl. 5.1.2.)

 

6. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ

6.1. Kupující souhlasí se zpracováním svých osobních údajů a dává souhlas se shromažďováním a zpracováním svých osobních údajů Provozovatelem, a to za účelem dodání zboží. Nakládání s osobními údaji kupujících podléhá úpravě zákona 101/2000 Sb. o ochraně osobních údajů.

 

7. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

7.1. Pokud je kupující zahraniční subjekt, použije se na právní vztah vzniklý z kupní smlouvy nebo na jakýkoliv jiný právní vztah vzniklý v souvislostí s využitím služeb internetového obchodu české právo. Současně je výslovně vyloučena aplikace Úmluvy OSN o smlouvách o mezinárodní koupi zboží.

7.2. Provozovatel je oprávněn k činnostem souvisejícím s provozem internetového obchodu na základě živnostenských oprávnění a jeho činnost nepodléhá jinému povolování.

7.3. Uzavřené kupní smlouvy jsou archivovány Provozovatelem v elektronické podobě a nejsou přístupné. Jazykem komunikace mezi Provozovatelem a kupujícím a jazykem kupní smlouvy je český jazyk.

7.4. V případě, že by některé ustanovení těchto Obchodních podmínek bylo z jakýchkoliv důvodů neplatné nebo neúčinné, nezpůsobuje tato skutečnost neplatnost nebo neúčinnost ostatních částí Obchodních podmínek nebo kupní smlouvy.

7.5. Změny Obchodních podmínek nebo kupní smlouvy mohou být činěny pouze písemně, změněné Obchodní podmínky jsou účinné dnem jejich zveřejnění.